Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 9

Planul de actiune

Nu este absolut necesar sa ai un plan de actiune (sau plan de afaceri, ca sa vorbim in termeni consacrati). Afacerea pe care ti-o prezint nu este pretentioasa si poate fi desfasurata fara pregatiri speciale. Insa, ca in orice activitate pe care o intreprinzi, este bine sa-ti stabilesti cateva obiective, iar acest lucru ar trebui facut in scris; cum spune si proverbul, „verba volant, scripta manent”.
Avand in vedere ca nu te pregatesti sa sustii afacerea pe care vrei sa o incepi in fata unui inspector de credite de la o banca sau in fata unui consiliu de oameni de afaceri, planul ar trebui sa contina liniile directoare ale activitatii: costurile pe care le implica afacerea, veniturile preconizate (in functie de preturile stabilite), modalitatile de promovare a afacerii, numele de domeniu, felul in care va fi realizat site-ul de prezentare, modalitatile prin care vei incasa banii de la clienti, administrarea clientilor, felul in care vei asigura suportul tehnic, etc.

Planul de afaceri pe care il vei concepe nu trebuie sa fie stufos: sintetizeaza informatiile astfel incat sa fie usor de inteles si aplicat. Este foarte bine sa scrii, chiar ca prim paragraf al planului, ce obiective de scurta si medie durata iti propui: nivelul de venituri pe care ti-l doresti, timpul pe care vrei sa-l aloci afacerii.

In plus, gandeste planul ca pe un document in lucru; cu alte cuvinte, pe masura ce te implici mai profund in probleme si vei intelege din ce in ce mai multe aspecte, vei putea completa documentul pe baza experientei personale.