Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 27

Sfaturi diverse

Primul si cel mai important sfat este sa incerci sa fii diferit de ceilalti. Este demonstrat de sociologi ca cei care ies din “turma” sunt deosebiti, unii in sensul pozitiv, altiii in cel negativ. Eu ma refer, evident, la partea pozitiva.

Ofera servicii altfel decat concurenta. Toata lumea ofera gazduire, pe server-e Linux sau Windows, cu interfata CPanel sau Plesk, cu spatiu pe disc plecand de la 50MB spre infinit (chestia cu spatiul infinit pe server este foarte relativa...), casute de email, domenii, baze de date intr-un numar oarecare pana la acelasi infinit, suport non-stop 24/7, 99% server-e functionale, scripturile din Fantastico la dispozitie, etc..

Ei bine, ce poti face ? In loc sa te lauzi cu, spre exemplu, server functional 99%, poti fi persuasiv: declara ca staff-ul tehnic face tot ce-i sta in putinta pentru a-l mentine in functiune. Iar daca se intampla sa “pice”, garanteaza ca vei raspunde la toate intrebarile de la clienti. Acest mod de a spune lucrurilor pe nume are mai multe beneficii: clientii vor fi constienti ca server-ele sunt, totusi, dispozitive electronice care pot avea pauze in functionare, iar concurenta doar se bate cu pumnii in piept cu declaratiile; in plus, vei castiga pe planul increderii – clientii te vor recepta ca un individ (sau firma) corect, care nu ascunde probleme obiective.

Ofera preturi altfel decat concurenta. Este bine stiut ca multi scad preturile doar-doar vor gasi clienti. Exista vorba “cat dai, atata face” – si este adevarata de cele mai multe ori. Nu intra in jocul preturilor mici. Incearca sa stabilesti un pret care sa fie in concordanta cu obiectivele pe care ti le-ai propus.

Poti stabili un pret anume, in corelatie cu un program de afiliere pe doua niveluri. Adica: vinde cel mai ieftin pachet de hosting cu, sa zicem, 5 euro. Plateste clientul A care iti va trimite clientul B cu, sa zicem, 1 euro si, daca clientul B iti va trimite, la randul lui, clientul C, platesti clientului B tot 1 euro. In acest fel, toti clientii tai sunt motivati sa-ti trimita vizitatori care se pot transforma in clienti, iar tu castigi minim 3 euro (in cazul in care clientul B este subafiliat al clientului A) din pretul de 5 euro pe care il plateste clientul. Este o situatie in care toata lumea castiga si, astfel, este si mai multumita.

Fa-ti publicitate intr-un mod neconventional; urmareste reclame din alte domenii (bauturi racoritoare, imbracaminte, articole sport, telefonie, masini, etc.) si incearca sa gasesti ceva care sa se potriveasca afacerii tale. Totul este sa nu pui aceeasi placa uzata de genul “Cea mai buna gazduire de pe net”, “Gazduirea cea mai ieftina”, etc..

Cauta un logo personalizat si foloseste-ul permanent: in partea de sus a tuturor paginilor site-ului tau, in toate banner-ele pe care le afisezi, inclusiv pe scrisorile scrise sau trimise prin email. Spunand logo, ma refer si la o imagine, si la un motto sugestiv. Este cunoscut faptul ca memoria vizuala ne ajuta sa retinem mult mai multe informatii, pentru o perioada mai indelungata de timp. In acest fel, in timp, vei putea crea in mintea clientilor si a vizitatorilor site-ului tau asocierea logo-ului cu afacerea pe care o conduci.

Invata permanent ! Afacerea cu gazduirea pe internet este in domeniul IT – domeniu care evolueaza si se schimba permanent. Citeste articole din domeniul tau, aprofundeaza-ti cunostintele referitoare la gazduire web si deprinderile legate de crearea conturilor, setarea parametrilor, instalarea scripturilor din Fantastico, etc. Informatia inseamna putere – informeaza-te !

Citeste carti despre cum se conduce o afacere, carti despre devenirea de sine, carti despre abilitati de comunicare. Comunicarea este esentiala in orice activitate, chiar daca se petrece oarecum impersonal prin intermediul unui email sau al unui formular pe site. Incearca sa stai de vorba cu clientii si telefonic sau fata in fata. Tot ce vei face in acest sens te va ajuta sa-ti organizezi viata asa cum iti doresti, sa ajungi la o satisfactie, hai sa-i zic transcendentala :-)

Probabil nu te vei limita doar la afacerea cu gazduirea web. Poate ca intr-un viitor oarecare vei dori sa-ti schimbi stilul de viata, vei dori sa faci altceva. Invatand, vei avea cunostinte in domenii diverse, putand astfel sa te dedici unei alte preocupari – fie ea afacere sau pur si simplu un hobby sau o pasiune.

Asuma-ti noi responsabilitati si riscuri. Da, riscuri. Daca esti angajat si te ocupi de gazduire part-time, este posibil sa vina un moment in care sa te intrebi: Oare imi pot permite sa-mi las slujba si sa ma ocup full-time de gazduirea web ? Imi voi putea plati facturile lunare si creditele ?

Cel mai de cosmar scenariu ar fi ca nu iti vei putea plati facturile din veniturile pe care le vei obtine din afacerea cu gazduirea web, astfel ca va trebui sa gasesti solutii pentru marirea veniturilor: ori sa revezi planul de marketing al afacerii, ori pur si simplu sa-ti cauti iar de lucru.

Oricum, o hotarare de a trece la afacerea full-time cu gazduirea web trebuie analizata bine. In nici un caz sa nu iei hotararea ca urmare a unor divergente la serviciu! Pune in balanta toate aspectele pro si contra pe care le vezi in afacerea cu gazduirea web, in comparatie cu statutul de angajat. Cere parerea prietenilor sau rudelor, insa nu lua 100% de bun ce vei fi sfatuit. In general, oamenii dau sfaturi punandu-se ei insisi in locul celor carora la dau sfaturi, iar ceea ce ei spun se traduce in felul urmator: “Eu nu mi-as da demisia”, “Eu nu stiu cum va evolua piata”, “Eu nu cred ca afacerea este de viitor”...Ei nu stiu nimic, probabil, despre afacerea cu gazduire web si este normal sa gandeasca asa. Intelegi ? Incearca sa filtrezi parerile celor din jurul tau prin propria experienta.