Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 18

Reclama PPC – Pay-Per-Click

Reclama de tip PPC a devenit standard de facto in internet. Avantajul zdrobitor al acestui gen de reclama este ca platesti numai pentru rezultate, adica click-uri pe link-urile sau banner-ele tale, in contrast cu plata pentru afisari, care inseamna ca reclama ta este afisata de un numar de ori si esti taxat indiferent daca cineva a dat click (si astfel, sa ajunga pe site-ul tau) sau nu.

Exista mai multi furnizori de reclama PPC: Google AdWords, Yahoo, AdBrite, etc pe plan international si Neogen, e-Target, etc. pe plan national. Toti acesti furnizori au in spate un motor de cautare pe internet, iar serviciile PPC functioneaza in felul urmator: daca ai o campanie de publicitate care are drept cuvinte cheie “gazduire web ieftina”, cand cineva cauta dupa expresia “gazduire web ieftina”, reclama ta se va afisa in primele pagini cu rezultatele cautarii, intr-o sectiune aparte, numita “Link-uri sponsorizate”. Cel care cauta site-uri cu tematica gazduirii web va da click pe reclama ta, astfel ajungand pe site-ul tau. Dupa cum probabil intuiesti, este o forma foarte directa de a gasi potentiali clienti, pentru ca dau click pe link-ul tau numai vizitatori interesati de subiectul gazduirii web. Din momentul in care au ajuns pe site-ul tau, depinde numai de tine ca respectivul sa-ti devina client.

In ciuda eficacitatii acestei metode de promovare, exista si reversul medaliei: datorita pietei mari si a concurentei pe masura din aceasta industrie, este destul de greu sa ajungi in pozitiile fruntase ale clasamentelor din sectiunea “Link-uri sponsorizate”. Ca sa fii in frunte, ai doua variante: platesti pentru fiecare cuvant cheie o suma mai mare (lucru cam greu de facut, fiind la inceput) sau... esti creativ – incerci sa descoperi termeni dupa care ar cauta internautii site-uri care ofera gazduire. Poti incerca sa stabilesti expresii de genul “php mysql cpanel”, sau “cpanel fantastico”, sau “gazduire baze date”, sau “gazda web php”, de asemenea poti incerca sa alterezi putin cuvintele cheie: in loc de “gazduire” sa scrii “gzduire”, in loc de “php mysql” sa scrii “pehaspe maiesqiuel”, etc. Furnizorii de reclama PPC iti afiseaza cat sunt dispusi sa plateasca ceilalti, maxim si minim, pentru termenii pe care-i introduci, astfel ca nu ai de facut altceva decat sa incerci cat mai multe variante.