Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 17

Piata locala de webhosting

Poti cauta potentiali clienti pe piata locala a afacerilor clasice. Sa luam, spre exemplu, un parc cu masini de vanzare. Poti propune managerului realizarea unui site de prezentare si gazduirea acestuia, contra unei sume stabilita in functie de serviciile oferite. In general, sumele pentru gazduire sunt putin mai mari pentru piata locala, avand in vedere faptul ca esti disponibil nu numai printr-o adresa de email sau printr-un telefon, ci si prin prezenta fizica, lucru apreciat pozitiv din punctul de vedere al afaceristilor locali.

Daca iti stabilesti ca obiectiv piata locala, atunci este bine sa incerci sa contactezi macar 3-4 manageri de afaceri clasice pe saptamana. Gandeste-te cat ai putea sa castigi daca ai reusi sa vinzi serviciile tale macar unuia pe saptamana. Oferind instalarea unui site de comert electronic (sau a altui tip) pentru 10 euro, plus gazduirea de 3 euro lunar, rezulta ca intr-un an ai avea un venit de 4654 euro (gasesti aici simularea in Excel). Este o suma...interesanta, nu ?!

Inca nu am vorbit de venitul rezidual; ce inseamna asta ? Ei bine, sa presupunem ca ai incheiat un an de activitate, ai 52 clienti si un venit lunar de 646 euro (in luna a 12-a). Dar te vei opri aici ? Nu cred... Anul urmator vei continua sa cauti clienti si sa-ti largesti baza de venituri. Extrapoland, poti ajunge, dupa numai 2 ani de la inceperea afacerii, la un venit lunar de peste 1000 de euro.

Cum gasesti afaceri clasice de pe piata locala? Ei bine, in fiecare oras exista unul sau mai multe ziare specializate pe anunturi de mica publicitate si, invariabil, firmele mai mult sau mai putin importante isi fac reclama produselor sau serviciilor oferite. Tu trebuie sa le abordezi pe acelea care trec, la adresa email, o adresa “generica”, de tipul firma_x@yahoo.com, termopane_bune@hotmail.com, caramida_bca@freemail.com, etc. Ai prins ideea ? Este suficient sa-i abordezi telefonic cu o replica de genul: “Buna ziua, ma numesc Ion Popescu, si doresc sa stiu daca va pot rapi cateva minute pentru a va arata cum puteti sa va prezentati firma in mod profesional pe internet si sa va extindeti baza de potentiali clienti”. Poti sa le explici cum poti sa-i ajuti sa obtina un nume de domeniu pe internet (si astfel, adresa email sa arate profesional), poti sa le realizezi un mic site de prezentare (si astfel, sa aiba o prezenta activa pe internet). Poti linistit sa le ceri un pret ceva mai mare (pentru inregistrarea numelui de domeniu si realizarea site-ului), avand in vedere serviciile de consiliere pe care tu le oferi in plus.

O alta tehnica de abordare este printr-un simplu email (sau scrisoare in toata regula), urmat de o conversatie telefonica. Scrisoarea va fi una formala, in care vei explica cu ce te ocupi, cu ce firme colaborezi si, in final, sa transmiti ca doresti sa-l contactezi telefonic intr-una din zilele urmatoare. In cadrul convorbirii telefonice, poti sa-l intrebi daca a primit scrisoarea ta. Daca iti va spune ca nu, nu te speria; obiectivul tau este, totusi, sa fixezi o intalnire fata-in-fata. Nu ceda tentatiei de a-i explica oferta telefonic - in nici un caz! Incearca sa vezi daca vorbesti cu persoana cu putere de decizie din firma respectiva – mai intai, fa-l curios, iar mai apoi insuflai entuziasm. Urmareste conversatia urmatoare:

- D-le, daca v-as prezenta o metoda pentru a economisi bani si, in acelasi timp, v-ar ajuta sa va prezentati intr-un mod si mai agresiv afacerea, ati fi interesat ?
- Bineinteles ca da, va ascult.
- Va garantez ca nu va rapesc mai mult de cateva minute din timpul dvs. Maine in jurul orei 10:30 v-ar conveni ? Sau preferati dupa ora 14:00 ?

Asta e. Ai stabilit intalnirea; nu intarzia, prezinta oferta in mod profesional, fii degajat – gandeste-te ca daca te refuza, nu pica cerul pe tine. Mai sunt o multime de posibili parteneri de afaceri.

Gandeste-te ca, in principiu, nu ai concurenta. Cei cativa furnizori de servicii internet (ISP – Internet Service Provider) din zona ta sunt interesati doar pentru a oferi conexiunea la internet; sunt si mai putini cei care ofera un nume de domeniu, adresa email personalizata sau realizarea site-ului web. Iar aici tu poti fi acela care umple golul.

Iar acum, aminteste-ti: simularea de mai sus se refera numai la clienti de pe piata locala, insa, in mod firesc, vei apela la forta internetului pentru a largi aria de cautare a potentialilor clienti.