Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 15

Crearea pachetelor de gazduire

Planurile de gazduire pe care le poti propune clientilor tai trebuie sa fie in legatura directa cu obiectivele financiare pe care ti le-ai propus. Sunt doua variabile de care depinde totul: spatiul pe care il oferi si pretul planului.

Primul lucru este spatiul pe care tu l-ai primit ca reseller. Sa presupunem ca ai la dispozitie 5GB, pentru care platesti 15 euro in fiecare luna. Recomandarea este de a nu face multe pachete de gazduire (cei mai multi ofera trei planuri), astfel ca vom crea si noi trei planuri:

1. Pachetul Start – 50MB
2. Pachetul Standard – 100MB
3. Pachetul Plus – 300MB

Poti vinde 100 de pachete Start, sau 50 pachete Standard sau 16 pachete Plus (sau variante combinate). Daca stabilesti urmatoarele preturi:

1. Pachetul Start – 2 euro
2. Pachetul Standard – 3 euro
3. Pachetul Plus – 6 euro

inseamna ca ai castiga 200-15=185 euro daca vinzi cele 100 pachete Start, 150-15=135 euro daca ai vinde cele 50 pachete Standard sau 96-15=81 euro daca ai vinde cele 16 pachete Plus.

Dupa cum vezi, obtii profit cu orice varianta, insa este evident ca, cu cat este mai mic pachetul de gazduire, cu atat profitul este mai mare.

Acum sa vorbim despre preturi: tentatia oricarui incepator este sa ofere preturi cat mai mici, pentru a “spulbera” concurenta. Nu te grabi; un site care vinde spatiu web la preturi mici este, probabil, intr-una din urmatoarele situatii: afacerea este la inceput, iar antreprenorul doreste sa acapareze clientii prin preturi de dumping, ori este o companie bine inchegata, cu clienti foarte multi, dar marja de profit este mai mica.

Atunci cand stabilesti preturile pachetelor de gazduire trebuie sa te gandesti la obiectivele financiare pe care ti le-ai propus. Daca ti-ai stabilit sa castigi 1000 de euro in fiecare luna, atunci trebuie sa ai in vedere cate pachete de gazduire trebuie sa vinzi pentru a obtine acesti bani. Poti vinde 500 pachete de gazduire la 2 euro pachetul sau poti vinde 200 de pachete de gazduire la 5 euro pachetul. Vezi diferenta ? Este mai usor sa gasesti 200 de clienti decat 500!

Verifica preturile concurentei – vezi ce servicii ofera in plus, pe langa spatiul de gazduire.

Preturile pe care le practici reprezinta un aspect important, insa mai importanta este valoarea perceputa de clientii tai. Cat timp clientii considera ca serviciile pe care le oferi sunt de calitate si le rezolva nevoile, atunci nu va trebui sa-ti faci probleme. Singura ta preocupare va fi sa fii la inaltimea cerintelor clientilor.