Câştigă premii completând sondaje de opinie online.
Înscrie-te GRATUIT !

   Cauţi un dentist ?


A A A

Lecţia 13

Startul afacerii

Inainte de a incepe sa vinzi spatiu web, trebuie sa-ti organizezi activitatea. Va trebuie sa stabilesti:

- felul cum vei prelua comenzile (automat sau manual);
- felul in care vei incasa banii;
- metode de acordare a suportului tehnic;
- cum iti vei tine contabilitatea.

Preluarea manuala a comenzilor este o optiune doar pentru inceput, cand nu ai clienti foarte multi. In plus, vei invata sa folosesti interfata WHM (cea in care creezi conturile). Pe masura ce numarul de clienti va creste, automatizarea activitatilor va fi necesara. Exista numeroase solutii; printre acestea WHMautopilot si Modernbill sunt foarte folosite. Ca o recomandare, WHMautopilot este oferit gratis daca iti creezi contul de reseller la Hostgator.

Trebuie sa stabilesti in ce fel vei incasa banii: plata cu card, prin Moneybookers sau Paypal, mandat postal, transfer bancar, etc. In general, este bine sa apelezi la solutii de plata online (card, Moneybookers, Paypal), acestea avand mai multe avantaje: primesti banii instantaneu, comisioane mici pe tranzactii, tranzactii sigure, automatizare, etc.

Filmul preluarii manuale a unei comenzi este urmatorul: potentialul client completeaza un formular cu datele necesare. Cea mai importanta informatie este numele de domeniu pe care va dori sa-l gazduiasca. In functie de variantele de plata pe care le are la dispozitie, crearea contului poate sa se prelungeasca pana la cateva zile (acesta este inca un motiv pentru implementarea platilor online). In momentul in care ai primit banii, pe baza informatiilor primite de la client creezi contul prin interfata WHM. Dupa ce ai creat contul, trimiti datele de acces clientului – link-ul pentru intrarea in cont, numele de utilizator si parola.

Preluarea automata a comenzilor are avantajul ca nu trebuie sa intervii cu nimic. In plus, daca un client intra pe site-ul tau la ora 12 noaptea (cand tu s-ar putea sa dormi), poate sa-si creeze contul pentru gazduire fara sa astepte pana a doua zi. A doua zi poti verifica lista cu conturile create in perioada cat nu ai fost disponibil si, eventual, sa faci corectiile necesare.

Suportul tehnic pe care il acorzi clientilor depinde de cunostintele tale. Daca ai priceperi in administrarea interfetei CPanel, poti acorda sprijin direct, mai ales daca nu ai foarte multi clienti. Pe masura ce numarul de clienti creste, va trebui sa creezi un sistem de materiale scrise, in care clientii sa-si gaseasca singuri raspunsurile la intrebarile pe care le au.

Exista si varianta sa te asociezi cu cineva care are cunostinte despre CPanel si administrarea conturilor, insa pentru inceput, cand veniturile nu sunt prea mari, asocierea nu este fezabila.

O alta varianta pentru asigurarea suportului tehnic este instalarea unui forum pe site. In acest fel, clientii intra si isi impartasesc problemele pe care le au. Poate reusesti sa gasesti persoane pricepute ca moderatori pe forum, carora sa la propui un pachet de gazduire gratuita, in schimbul raspunsurilor date membrilor forumului.

Probabil ai auzit de “live chat”, prin care poti intra in legatura imediata cu un operator. Poti si tu sa oferi suport in acest fel, insa trebuie sa te gandesti bine la avantaje si dezavantaje. Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere tine de disponibilitatea unui operator; daca ai solutia pentru live chat implementata pe site, insa in marea majoritate a timpului nu exista operator online (decat daca intri tu din cand in cand), atunci renunta!